"Siempre autónoma. Por mi patria educaré."

 

 

Computers are an excellent aid to self-access language work, in that they operate as if they had endless patience in pointing out student’s errors and giving them instantaneous feedback. In this area the students can develop writing, reading, listening and speaking skills supported by a wide variety of language learning software in the computers.

 

Computo.

El programa institucional para la enseñanza del idioma inglés con el que cuenta el DUI esta dividido en 5 niveles de aprendizaje, cada uno contiene un objetivo, propósito y contenido temático cuidadosamente analizado y diseñado para desarrollar la capacidad de los estudiantes de expresarse en este idioma.

¿Qué encuentras en esta área?

 

  • Programas interactivos y juegos
  • Diccionarios
  • Otros

 

¿Cómo localizarás el material para tu nivel?

  • Encontrarás en el friso los nombres de los programas para tu nivel, además de verlos en el escritorio virtual

 

 

 

 

                               

 

 

 

What can you find in this area?

 

  • Interactive programs and games.
  • Dictionaries
  • Others

                                              

How to find the material for your level?

  • You will find find the names of the programs for your level at the board, plus see them on the virtual desktop.

 

 

ReadI

Of all the language skills, reading is the most necessary for independent learning, for through reading students can gain access to further knowledge. These section house books, magazines and worksheets which cater for a variety of students needs. Apart from the obvious overall need to learn more about English, students may also need to practice study-skills, to gather information for projects or for personal interest, to read extensively for pleasure and for language improvement. This area has resources to help students improve vocabulary, grammar, reading and writing skills.

                           

AUDIO

De todas las habilidades de un lenguaje, la lectura es la que más se requiere para un aprendizaje independiente, a través de la lectura los estudiantes pueden tener accesos a un mayor conocimiento. Esta sección contiene libros, revistas y hojas de trabajo las cuales abarca varias de las necesidades de los alumnos. Aparte de la obvia necesidad de aprender más acerca de Inglés, los estudiantes quizá requieran practicar las habilidades de estudio, reunir información para proyectos o interese personal, leer extensivamente por placer y para mejora del lenguaje. Se ofrece a los estudiantes un amplio rango de opciones para practicar el inglés. Se le provee al alumno de un espacio apropiado donde ellos puedan leer, escribir y resolver trivias. Se cuenta con los recursos para ayudar a al alumnado a mejorar sus habilidades en cuanto a vocabulario, gramática, lectura y escritura.

¿Qué encuentras en esta área?

  • Gramática.
  • Lectura y Comprensión.
  • Vocabulario.
  • Escritura.

¿Cómo localizarás el material para tu nivel?

  • Encontrarás en las señalética de los estantes el tipo de materiales a escoger.

 

 

What can you find in this area?

Materials to practice:

  •       Grammar.
  •       Reading and Understanding
  •       Vocabulary
  •       Writting

                                             

You will find at the bookcases a sistem of signals with the kind of material.

 

Abbreviation Description
  R.MS   Multi Skills
  R.WR   Writing
  R.D   Dictionaries
  R.GR   Grammar
  R.RD   Reading
  R.VC   Vocabulary

VidI

Video is extremely valuable for self-access work. It is a motivating way of providing information, listening practice, and exposure to native speakers speaking English. It is an area designed for the student to practice English language through different audio-visual activities. Students are able to watch and listen to different kinds of audio and situations such as real conversations; meanwhile, they are answering work sheets as they are watching them.

 

VIDEO

El área de video es muy valiosa en el autoaprendizaje. Es una forma motivante de proveer información, practicar la escucha y exponer personas que tiene como legua madre el inglés. Es una área diseñada para que los estudiantes practiquen el idioma inglés a través de diferentes actividades audio visuales. Los alumnos tienen la oportunidad de observar y escuchar diferentes tipos de videos y situaciones que contienen conversaciones reales, mientras van contestando hojas de trabajo.

¿Qué encuentras en esta área?

 

  • Películas comerciales con fines educativos.
  • Videos didácticos.

¿Cómo localizarás el material para tu nivel?

  • Encontrarás en el frizo los nombres de los videos para tu nivel. Localiza las peliculas en el menú de la computadora.

 

                           

 

What can you find in this area?

  • Commercial films for educational purposes.
  • Educational Videos

                                            

How to find the material for your level?

  • You will find at the bookcases the video's name for your level. Locate the movies at the computer's menu.

 

audioI

As with reading materials, most students will learn much more from graded materials than from ungraded materials for native speakers, especially as tasks are even harder to write for audio materials than for reading materials. In this area you can find exercises with audio from the syllabus which is used in the classroom, as well as, a wide variety of classic novels and other reading material with audio. Not to mention, specific material in order to practice diverse skills

 

AUDIO

Así como con los materiales de lectura, muchos estudiantes pudieran aprender mucho más de materiales clasificados que de los no clasificados creados para personas de las cuales su idioma es el inglés, especialmente tareas que son más complicadas escribir para materiales de lectura que para materiales de audio. En esta área puedes encontrar ejercicios con audio que van desde las silabas, que son usados en el salón de clase, hasta una amplia variedad de novelas clásicas y otros materiales de lectura con su audio incluido, por no mencionar específico material para practicar las diversas habilidades.

¿Qué encuentras en esta área?

  • Los ejercicios con audio del libro Channel y sus Scripts
  • Novelas clásicas y otras lecturas, con audio
  • Material auditivo para practicar diversas habilidades.

¿Cómo localizarás el material para tu nivel?

  • Encontrarás en las señalética de los estantes el tipo de materiales a escoger.

 

   

  

 

 

                             

What can you find in this area?

The Channels's book excersises with audio and its scripts.

Classic novels and other readings with audio.

Audio material to practice various skills.Classic novels and other readings with audio.                         

 

 

How to find the material for your level?

  • You will find at the bookcases a sistem of signals with the kind of material.   

 

 

Abbreviation Description
 A.MS  Multi Skills
 A.D  Dictionaries
 A.LS  Listening
 A.LP  Listening for Pleasure
 A.LPS  Listening for Specific Purpose

KaraI

Karaoke is wildly popular pastime that involves singing the lyrics of a song while accompanied by recorded background music. It allows people to sing and interpret their favorite songs while uninterrupted by the original singer. In this area, students can practice English through different audio-visual activities; watch and listen to different kinds of audio and situations such as real conversations.

                        

VIDEO

El Karaoke es un popular pasatiempo que envuelve cantar la letra de una canción mientras se acompaña del fondo musical de la misma.Esto permite cantar e interpretar a las personas sus canciones favoritas sin ser interrumpidos por el cantante original. Es un área en la cual se permite al estudiante aprender y practicar el idioma inglés de una forma divertida a través de canciones, enfocandonos en diversos aspectos tales como la pronunciación y el vocabulario, desde palabras aisladas hasta frases completas.

¿Qué encuentras en esta área?

 

  • ¡CANCIONES! Para practicar.
  • Pronunciación.
  • Estructuras gramaticales.
  • Vocabulario.
  • Fluidez.
  • Comprensión Auditiva.

 

¿Cómo manejar el equipo y las canciones?

  • En hora reservada: Pedir al asesor del área instrucciones para usar el equipo.
  • En hora grupal: Tu maestro estará a cargo de la actividad.

 

 

 

What can you find in this area?

  •   ¡SONGS! to practice:
  •   Pronunciation
  •   Grammatical structures
  •   Vocabulary
  •   Fluency
  •   Audio comprenhension

How to manage the equipment and song?

At reservation hour: 

  •       Ask to the area's consellor the instruccions to use the equipment.

At groupal hour:  

  •        Your teacher will be responsible for the activity.